Noaptea trecută, rețeaua SpaceX Starlink a suferit o pană la nivel global – zeci de mii de oameni au rămas fără conexiune timp de două ore

Compania SpaceX a anunțat că a remediat cu succes problema în rețeaua furnizorului de internet prin satelit Starlink, care a avut loc în cursul nopții trecute. „Defecțiunea de rețea a fost complet remediată”, a informat compania spațială la data de 12 septembrie, la ora 21:39 (ora de pe coasta de est a SUA), sau la data de 13 septembrie, la ora 5:39 (ora Chișinăului).
Despre problema, compania a informat cu puțin mai mult de o oră înainte – la ora 20:33, ora de pe coasta de est a SUA, pe 12 septembrie (la ora 4:33, ora Chișinăului, pe 13 septembrie).
În prezent, există o defecțiune de rețea la Starlink, și suntem în proces activ de implementare a unei soluții. Apreciem răbdarea dumneavoastră și vă vom informa imediat ce problema va fi rezolvată
SpaceX într-un comunicat pe rețeaua socială X
Conform informațiilor de la serviciul Downdetector, aproximativ 33.000 de utilizatori din întreaga SUA au raportat probleme cu accesul la Starlink. Plângerile au început să apară în jurul orei 19:30, ora de pe coasta de est a SUA, pe 12 septembrie (ora 3:30, ora Chișinăului, pe 13 septembrie). De asemenea, s-a înregistrat o creștere a numărului de plângeri în alte regiuni, inclusiv Europa și Australia. Se poate concluziona că defecțiunea a fost una globală.
Ultima dată când a fost observată o defecțiune globală în funcționarea Starlink a fost în aprilie a acestui an. A fost legată de un certificat de securitate expirat pentru stațiile terestre, ceea ce a dus la o lipsă de acces la internet pentru abonați timp de câteva ore. De această dată, compania nu a furnizat informații despre cauza defecțiunii.